فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
[ یک شنبه 8 آبان 1390 ] [ 8:42 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

بخشنامه اجرائی مسابقات انتخابی جهت فینال قهرمانی کشور

بمناسبت گرامیداشت عید سعید قربان

 

باطلاع كليه ریتینگ داران شطرنجباز در استان خوزستان مي‌رساند، هيأت شطرنج استان خوزستان در نظر دارد از ساعت 16 روز جمعه مورخ 13/8/90 یکدوره مسابقات سریع را جهت انتخاب یکی از شطرنجبازان استان خوزستان در فینال قهرمانی کشور که قرار است در نیمه دوم آذر ماه در شهرستان اهواز برگزار گردد با شرایط زیر برگزار نماید



ادامه مطلب


برچسب ها : مسابقه ,
بازدید : 999
[ یک شنبه 8 آبان 1390 ] [ 8:10 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()


مجموعه دو جلدي «ميراث شطرنجي آلخين» به زودي از سوي انتشارات فرزين منتشر خواهد شد. اين مجموعه به بيان زندگي‌نامه آلخين، نخستين قهرمان شطرنج باز روس جهان و تاكتيك‌ها و تركيب‌هاي موجود در اين حرفه پرداخته است.
مدير مسوول انتشارات فرزين  ضمن اعلام اين خبر عنوان داشت: «زندگي‌نامه آلخين»، «تئوري گشايش‌ها» و «تاكتيك و تركيب» عناوين مجلدات اين مجموعه را تشكيل مي‌دهند كه توسط «الكساندر كوتوف» به رشته تحرير درآمده‌اند.
حسين غياثي ادامه داد: مجموعه دو جلدي «ميراث شطرنجي آلخين» مي‌تواند درسنامه‌اي باشد براي مربيان و شطرنج‌بازاني كه پس از فراگيري اصول نخستين شطرنج و كسب تجربه شركت در مسابقات، قصد دارند شطرنج را به صورت علمي و عميق‌تر دنبال كنند.
 

مدير مسوول انتشارات فرزين  افزود:‌ بخش‌هاي مختلف اين مجموعه دو جلدي از يكديگر مستقل‌اند و هر شطرنج‌باز مي‌تواند فصلي را كه به تشخيص خويش يا مربي در آن بيشتر ضعف دارد، براي مطالعه انتخاب كند.
مدير مسوول انتشارات فرزين اظهار داشت: اين كتاب با آشكار ساختن بسياري جزييات ارزشمند و ويژگي‌هاي شخصيت هنري غيرمعمول آلخين، بنيانگذار مكتب شطرنج شوروي، موجب آشنايي مخاطب با زندگي شخصي و حرفه‌اي او مي‌شود.
غياثي تشريح كرد: تدوين و نظم بخشيدن به ميراث گسترده شطرنجي آلخين كه از شمار فراواني بازي‌هاي طراز اول مسابقات و رويارويي‌هاي مختلف تشكيل مي‌شود، از اهداف مولف براي تهيه اين اثر به شمار مي‌رود.
وي در پايان گفت: مخاطب همچنين با مطالعه اين اثر با اصول علمي شروع بازي‌ در شطرنج، استراتژي‌ها و تاكتيك‌هاي آن آشنا خواهد شد.
چاپ نخست مجموعه دو جلدي «ميراث شطرنجي آلخين» اثر «الكساندر كوتوف» با ترجمه آبتين گلكار به زودي از سوي انتشارات فرزين منتشر و راهي بازار نشر خواهد شد.
منبع: خبرگزاري كتاب ايران


 

 




بازدید : 539
[ یک شنبه 8 آبان 1390 ] [ 7:38 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

 



کمیته مسابقات فدراسیون شطرنج مقررات برگزاری مسابقات جدول بسته (دوره ای) و مسابقات آزاد (سوئیسی) به منظور اخذ درجه بین المللی در سال 1390 را اعلام کرد.

 

مقررات برگزاری مسابقات جدول بسته دوره ای به منظور اخذ درجه بین المللی در سال 90

مقررات برگزاری مسابقات سوئیسی به منظور اخذ درجه بین المللی در سال 90

 




بازدید : 441
[ یک شنبه 8 آبان 1390 ] [ 7:36 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

بازی ChessMaster یک بازی بسیار عالی است. قابلیت‌های مثل تعیین سطح دشواری بازی، تغییر شکل مهره‌ها، تغییر شکل صفحه، بازی دونفره، پیشنهاد حرکت شما توسط خود بازی و ... از ویژگی‌های این ‌بازی است. این بازی یکی از بهترین بازی های شطرنج برای کامپیوتر می باشد که با سبک های مختلف بازی و نوع های گوناگون داوری و ... می باشد و همچنین یک پروفایل بسیار عالی برای شما ایجاد می کند که گراف و نمودارهای بازیهای انجام شده شما را به شما به صورت کامل نشان می دهد. در کل بازی بسیار کامل و بی نقصی می باشد.

 

 

  حجم:148مگابایت

 

  دانلود نرم افزار:

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم

 

 

 

 

 




بازدید : 673
[ شنبه 7 آبان 1390 ] [ 17:35 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

دانلود کتاب شطرنج - هوش شطرنجی خود را بیازمایید

 

 

جهت دانلود کتاب شطرنج که به زبان فارسی است و من توصیه به همه کسانی که می خواهند قدرت بازی ترکیبی خود را بیفزایند این کتاب را دانلود کنند و برای اجرای این فایل دانلود شده احتیاج به نرم افزار Adobe Reader نسخه ۷ به بالا دارید.



ادامه مطلب


بازدید : 624
[ شنبه 7 آبان 1390 ] [ 17:25 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

آموزش نحوه ی ثبت بازی شطرنج

به ادامه مطللب بروید:



ادامه مطلب


بازدید : 512
[ شنبه 7 آبان 1390 ] [ 17:13 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

«قهرمانان شطرنج جهان»

مسابقات رسمی قهرمانی جهان از سال 1886 با مسابقات دو جانبه ( مچ ) اشتاینیتز – زوکرتورت آغاز شد . از سال 1886 تا امروز 119 سال گذشته است و در طی این مدت تنها 14 نفر موفق شده اند به افتخار قهرمانی جهان دست یابند که این واقعیت گویای آن است که اهمیت و دشواری رسیدن به قهرمانی جهان در شطرنج با هیچ رشته ورزشی دیگری قابل قیاس نیست. در این مقاله سعی شده است که به طور مختصر به بیوگرافی قهرمان شطرنج جهان پرداخته شود . در شماره های آینده به قهرمانان جنجالی تر همچون فیشر و کاسپاروف خواهیم پرداخت . اعداد داخل پرانتز سال تولد و وفات فرد می باشد .


 



ادامه مطلب


بازدید : 517
[ شنبه 7 آبان 1390 ] [ 17:9 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

روانشناسی تمرکز در شطرنج

در روانشناسی ورزش تمرکز به معنی توانایی توجه کردن به موارد خاص مربوطه در محیط و حفظ این توجه در تمام مدت مسابقه است. توجه کردن به موارد مربوطه معنی دیگری نیز دارد و آن دوری کردن از موارد غیر مرتبطی است که باعث اخلال در تصویر نبرد ورزشی می شوند.

حفظ و نگهداشتن توجه به معنی هشیاری و گوش بزنگی یکنواخت در طول مدت مسابقه و جلوگیری از افت کیفیت آن است که البته این کار در مقام حرف آسان ودر عمل مشکل است چرا که معمولا توجه به شکل طبیعی تمایل به کم و زیاد شدن دارد . بابی فیشر قهرمان اسبق شطرنج جهان می گوید" شطرنج به تمرکز کامل احتیاج دارد. در حین بازی سعی میکنم از تمام ذهنم برای تمرکز استفاده کنم ولی اکثر بازیکنان فقط از قسمتی از ذهنشان در جریان بازی استفاده می کنند و بقیه ذهنشان جایی دیگر در حال گردش است.

جهت خواندن بقیه مطالب به ادامه مطالب بروید:



ادامه مطلب


بازدید : 516
[ شنبه 7 آبان 1390 ] [ 17:5 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

درجات شطرنج بازان

قدرت هر شطزنجباز با یک امتیاز عددی با نام انگلیسی Rating بیان می شود که این عدد بر

اساس بازیهای رسمی انجام شده هر بازیکن در یک بازه زمانی مشخص محاسبه و منتشر می

 شود. ریتینگ بین المللی بازیکنان توسط فدراسیون جهانی شطرنج فیده هر سه ماه یکبار محاسبه

 و منتشر می شود. هر یک از فدراسیون های ملی نیز ممکن است درجه بندی خاص خود را

داشته باشند که در محدوده آن کشور مورد استفاده و پذیرش می باشد.

جهت خواندن بقیه مطالب به ادامه مطالب بروید:



ادامه مطلب


بازدید : 483
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 20:2 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()
:: تعداد صفحات : 19
صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 ... 19 صفحه بعد



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب اسد اچ دی
  • وب دی ال سان
  • وب عکس
  • وب هاست