فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

بازی شطرنج فریتز ۱۲ یکی از جدید ترین و قویترین بازی های حال حاظر دنیاست .

جهت دانلود (گرفتن) بازی شطرنج به ادامه مطالب بروید.



ادامه مطلب


بازدید : 946
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 20:2 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

هر ماه با یک معما

سفید شروع  و در سه حرکت مات می کند:

White to move, mate in 3

وضعیت مهرهای سفید:                            وضعیت مهرهای سیاه:

 پیاده در خانه b5                                        شاه در خانه a8 

 پیاده در خانه a6                                        پیاده در خانه a7

 پیاده در خانه e2                                         پیاده در خانه b6

 شاه در خانه g1                                         پیاده در خانه g2

 رخ(قلعه) در خانه e3                                  پیاده در خانه e4

  وزیر در خانه h8                                          فیل در خانه b8

 قابل توجه دوستان عزیز : شما با حل این معما ها در تقویت ذهن خود در حل مسائل در بازی هایی که می خواهید انجام دهید کمک کرده اید پس سعی کنید این معما ها را حتما حل کنید و برای من نویسنده جواب صحیح ان را در قسمت نظر بدهید وارد کنید تا من برای شما معما های بیشتری در این وبلاگ قرار دهم.




بازدید : 505
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 20:2 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

بازی شطرنج سه بعدی Real Chess

این بازی با حجم کم و گرافیک سه بعدی بی نظیری که دارد تعجب هر بیننده ای رو به خود جذب میکند تصور این که این چنین زیبا اما با حجمی کم اندکی دشوار است اما هیچ چیز غیر ممکن نیست! اگر از طرفداران بازی کامپیوتری فکری هستید این بازی شطرنج را از دست ندهید.




ادامه مطلب


بازدید : 472
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 20:2 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

نرم افزار آموزش شطرنج

 

Personal Chess Trainer 2.00.23


 

نرم افزار آموزش شطرنج

این نرم افزار به شما در مسائل تاکتیک و استراتژی و آخر بازی در شطرنج کمک می کند.

جهت دانلود به ادامه مطالب بروید:



ادامه مطلب


بازدید : 1207
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 20:2 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()
شروع شطرنجی

آموزش شطرنج با شناخت صفحه شطرنج شروع می شود صفحه شطرنج 64 خانه دارد و 8x8است. خانه ها یکی در میان سفید و سیاه می باشند که به آنها خانه های روشن و تاریک نیز می گویند.وقتی می خواهید مهره ها را در جای خود بچینید به این نکته توجه کنید که همیشه خانه گوشه سمت راست شما سفید است .

در کناره های صفحه شطرنج اعداد و حروف انگلیسی نوشته شده است که مختصات خانه ها را به ما نشان می دهد .

برای خواندن بقیه مطالب به ادامه مطالب بروید.



ادامه مطلب


بازدید : 511
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 20:2 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

 

 

                                          چقدر شطرنج می دانيد؟

يكی از سرگرمی های آموزنده و مفرح برای شطرنج بازان حل بازييهای سنجش قدرت است، اين بازی ها كه به دقت ولی به سادگی و توسط اساتيد بزرگ متخصص انتخاب، تفسير و امتياز بندی شده اند غالباً مورد استقبال شطرنج بازان قرار می گيرد، زيرا قرار است پاسخ سؤال بسيار مهم«چقدر شطرنج می دانيد؟» را تعيين نمايد ، سنجش قدرت علاوه بر آن همچون هر فعاليت شطرنجی ديگر رفته رفته بر افق ديد و دانش شطرنج باز می افزايد. شما به جای يك بازيكن قدرتمند حركات را انتخاب كنيد و بر حسب ارزش حركات انتخاب شده امتياز بگيريد.

يك بازی سنجش قدرت را بايد با صرف زمانی بين يك تا دو ساعت حل نمود حتماً‌ در كنار خود يك كاغذ و قلم بگذاريد، حركت پيشنهادی خود را ثبت كنيد و امتياز اكتسابی را نيز مقابل آن ثبت كنيد، تا آنجا كه می توانيد وضعيتهای ممكن را تحليل كنيد، زيرا شاخه های محاسبه شده نيز امتيازاتی را برای شما به ارمغان می آورد. با استفاده از ماوس و ميله لغزنده كنار اكسپلورر صفحه را بالا ببريد و پس از هر دياگرام توقف كنيد، برای تمام حركات دياگرام وجود دارد، حركت بعدی بازيكنی كه بجای وی حركات را حدس می زنيد پس از آن ثبت شده است ، تنها در صورتی به خود امتياز بدهيد كه قبل از ديدن حركت آن را ثبت كرده باشيد. سعی خواهيم كرد بزودی روش انتخاب حركت و جمع زدن امتيازات ها را توسط برنامه به انجام رسانيم. می توانيد ارتباطتان با اينترنت را پس از آنكه صفحه جاری را گرفتيد قطع كنيد ولی اگر بعضی از دياگرام ها وارد نشدند با كليك راست در محل آن روی show picture ‌كليك كنيد تا دياگرام ها پديدار شوند.

 

 

 برای خواندن مطالب به ادامه مطالب بروید.



ادامه مطلب


بازدید : 640
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 20:2 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()
کتابی بسیار جالب و مفید در یادگیری شطرنج این کتاب در 5 مرحله به طور اصولی تمام نکات , ترفنده ها,گشایش ها حین بازی و تکنیک های حمله و دفاع رو بااستفاده از بازیهای معروف دنیا آموزش میدهد.
 
 

کتاب اول به نام Bobby Fischer Teaches Chess درباره یادگیری شطرنج از مبتدی تا حرفه ای بوسیله بابی فیشر است که در 14 سالگی قهرمان شطرنج ایالات متحده امریکا شده و در سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۵ میلادی قهرمان شطرنج جهان بود.شما میتوانید این کتاب را از پاریس دانلود به صورت رایگان با فرمت PDF دانلود نمایید.

کتاب دوم به نام More Chessercizes: Checkmate از بروس پاندولفینی است که یک نویسنده مربی و استاد بزرگ شطرنج است. او در نیو یورگ زندگی کرده و شاگردان بسیاری را تربیت کرده که از خود او معروفترند. همچنین او از بنیانگذاران بازی کامپیوتری شطرنج میباشد. این کتاب را از پاریس دانلود به صورت رایگان با فرمت PDF دانلود نمایید.
برای دانلود (گرفتن) کتابهای دیگر به ادامه مطالب بروید.


ادامه مطلب


بازدید : 518
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 20:2 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()
شطرنج ابزاری برای پرورش ذهن کودکان:

نویسنده مقاله زیر"پیتر دوورن" استاد کانادایی شطرنج (با ریتینگ 2225 فیده) و استاد دانشکده اقتصاد و تجارت سیدنی استرالیا است.

این مقاله براساس مطالعات روانشناسی و اموزشی، تاثیرات شطرنج بر دانش آموزان را بررسی کرده و در نهایت نشان می دهد که شطرنج، هوش
IQ(intelligent quotient )
و توانایی حل مساله را افزایش داده و تصمیم گیری مستقل و سریع در موقعیتهای دشوار را آموزش می دهد.همچنین مهارتهای خواندن ، حافظه،زبان و ریاضیات را تقویت کرده تفکر منتقد و خلاق را تغذیه
می کند.شطرنج تمرینی برای تصمیم گیری سریع و دقیق در تنگی وقت فراهم می آوردومی تواند از این طریق نتایج دانش آموزان در امتحانات مدرسه را بهبود بخشد.
شطرنج نحوه تفکر منطقی و کارآمد را آموزش می دهد و انتخاب بهترین گزینه از میان گزینه های موجود را نشان داده و اهمیت برنامه انعطاف پذیر ، تمرکز و نتیجه انتخاب و تصمیم گیری را به نمایش می گذارد.همچنین دختران و پسران را صرفنظر از قابلیتهای طبیعی یا سابقه اجتماعی-اقتصادی آنها تحت پوشش می گیرد

 

 




بازدید : 1265
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 5:16 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()
 

     مسابقات قهرمانی پیشکسوتان ایران 


    اردیبهشت و خردادماه 1390 - تبریز

 

مسابقات قهرمانی پیشکسوتان رده سنی ۵۰الی ۶۰وبالای ۶۰سال کشور به میزبانی تبریز

به پایان رسید.

نمایندگان استان آذربایجان غربی در این ۲ رده سنی به شرح ذیل میباشد.

آقای کریم اسماعیل پور از شهرستان بوکان در رده سنی ۵۰ الی ۶۰سال

آقای محمد حسین شکوهی ازشهرستان ارومیه در رده سنی بالای ۶۰سال

 

(( بخش بالای ۵۰سال ))        (( بخش بالای ۶۰سال))




بازدید : 477
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 5:16 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()

وقتی افراد سال‌های طولانی شطرنج بازی می‌کنند، قسمت‌هایی از مغزشان با هم مرتبط می‌شود تا بتوانند به طور خودکار وضعیت بازی را با نگاه به صفحه شطرنج تشخیص بدهند و به طور شهودی حرکت بعدی را انتخاب کنند.به طور کل می‌توان بازیکنان شطرنج را به دو دسته تقسیم کرد: حرفه‌ای‌ها و آماتورها. تفاوت بین آن‌ها هم یک ریشه اصلی دارد:‌ تمرین و تجربه طی زمانی طولانی. اما این تمرین و تجربه چه تاثیری دارد که از یک آماتور،‌ یک فرد حرفه‌ای می‌سازد؟ محققین جواب این سوال را به تازگی پیدا کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند حرفه‌ای‌ها طی سال‌ها تمرین به مغزشان یاد می‌دهند که به نحوی متفاوت عمل کند.


به گزارش دیسکاوری، محققین ژاپنی با تصویربرداری ام.آر.آی از مغز  بازیکنان حرفه‌ای و آماتور بازی شاگی (که همان شطرنج ژاپنی‌ها است)، فعالیت مغزی آن‌ها را در برابر الگوهای مختلف چیدمان صفحه شاگی بررسی کردند. آن‌ها از افراد می‌خواستند که در برابر هر چیدمان، به حرکت بعدی خود عمیقا فکر کنند.
نتایج این مطالعه نشان داد که وقتی افراد حرفه‌ای به صفحه بازی نگاه می‌کنند، مناطقی از لوب آهیانه مغزشان که با تصاویر دیداری و حافظه اپیزودیک مرتبط است،‌ فعال می‌شود. همچنین وقتی این افراد تحت فشار قرار می‌گرفتند تا حرکت بعدی بازی را سریع انتخاب کنند، منطقه دیگری از مغزشان به نام هسته دمی فعال می‌شود. هسته دمی قسمتی از مغز است که با فعالیت‌های معطوف به هدف فرد ارتباط دارد.
به گفته محققین، در مغز بازیکنان آماتور شطرنج چنین الگوی فعالیتی دیده نمی‌شود. آن‌ها بر این باورند که افرادی که سال‌ها شطرنج بازی می‌کنند، مداری را بین این دو قسمت از مغز خود تکمیل می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند به سرعت حالت بازی را تشخیص بدهند و گام بعدی را انتخاب کنند.
در واقع با این تغییر در فعالیت مغزی، آن‌ها می‌توانند به نحوی شهودی، هدف‌گرایانه و البته با استفاده از روش تشخیص الگو، با سرعتی بالاتر و بدون نیاز به هیچ جستجوی هشیارانه‌ای در مغز،‌ بازی کنند. در واقع این شهود نتیجه سال‌ها تمرین آن‌ها است و ربطی به الهام شدن ندارد که پدیده‌ای غیرقابل پیش‌بینی و بسیار نادر است.
بدین ترتیب،‌ وقتی یک بازیکن حرفه‌ای به صفحه شطرنج نگاه می‌کند، قسمت‌هایی از مغزش با هم مرتبط می‌شوند تا به طور خودکار وضعیت بازی را شناسایی کند و باز هم به طور خودکار، حرکت بعدی را انتخاب کند. متاسفانه اگر شما هم از افراد آماتور در بازی شطرنج هستید، چنین رابطه‌ای در مغزتان وجود ندارد،‌ دست‌کم نه تا زمانی طولانی!
ترجمه:بهنوش خرم‌روز، روزنامه خبر




بازدید : 975
[ جمعه 6 آبان 1390 ] [ 5:16 ] [ نویسنده : محمدرضا ] | نظرات ()
:: تعداد صفحات : 19
صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 19 صفحه بعد



.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب اسد اچ دی
  • وب دی ال سان
  • وب عکس
  • وب هاست